» » ورزش در سطح بین‌المللی می‌تواند پیام آور فرهنگ و تمدن یک کشور باشد

رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اصفهان:

ورزش در سطح بین‌المللی می‌تواند پیام آور فرهنگ و تمدن یک کشور باشد

0
148
کد خبر: 1983
به گزارش پایگاه خبری ذره‌بین ورزش، حسین حسین‌زاده رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اصفهان در نشست خبری اولین دوره مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای گفت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و همچنین پایتخت فرهنگ پهلوانی و جوانمردی نیز می‌باشد، ما اصفهانی‌ها برای دفاع از این عنوان دلایل مختلف داریم که می توان به ۲۴ هزار شهید جوانمرد در دفاع مقدس و همچنین از گذشته تا به حال پرآوازه‌ترین ورزشکاران این رشته مربوط به اصفهان بودند.
وی ادامه داد: استان اصفهان ۱۳۵ زورخانه و بیش از 10 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد، همچنین ۶ زورخانه در حال ساخت است، به این واسطه و دیگر دلایل فدراسیون به ما پیشنهاد میزبانی را دادند و استقبال کردیم .
حسین حسین‌زاده با بیان اینکه ورزش علاوه بر سلامت جسم و روان در سطح بین‌المللی می‌تواند پیام آور فرهنگ و تمدن یک کشور باشد، افزود: با توجه به میزبانی اصفهان امیدوارم که از طریق رسانه‌ها بتوانیم شاهد حضور پرشور اصفهانی‌های ورزش دوست در سالن پیروزی برای افتتاحیه این مسابقات باشیم.
رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان اصفهان ادامه داد: در حاشیه این رویداد جهانی پنج استاد بزرگ صنایع دستی در رشته‌های نگارگری، قلمزنی مینا کاری و فیروزه کوبی حضور داشته و هنر اصفهانی‌ها را به نمایش خواهند گذاشت.
وی افزود: در حوزه فرهنگی برای شرکت کنندگان بازدید از ابنیه تاریخی را در نظر گرفته‌ایم، فردا شب نیز در 5 نقطه اصفهان از جمله ضلع جنوبی خواجو، میدان انقلاب و گذر چهارباغ تیم‌های نوجوانان ملی ورزش پهلوانی برنامه اجرا می کنند.
 ورزش در سطح بین‌المللی می‌تواند پیام آور فرهنگ و تمدن یک کشور باشد

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    استقبال از افتخارآفرینان اصفهانی در المپیک و پارالمپیک +تصاویر

    مراسم وداع با پیکر مرحوم محمد برزمهری در اصفهان+تصاویر

    ایران یک – قرقیزستان 0 / پیروزی شاگردان قلعه نویی در یک بازی ضعیف+تصاویر

    قهرمانی مازندران در لیگ برتر هندبال ساحلی

    پیگیری مرحله نهایی لیگ برتر هندبال ساحلی در اصفهان+تصاویر

    پایگاه خبری ذره‌بین ورزش در گروه C قرار گرفت