» » مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور شد

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور شد

0
203
کد خبر: 2056
به گزارش پایگاه خبری ذره‌بین ورزش، براساس اعلام محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، از مجموع ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رای دادن، ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار ۱۵۷ رای داده‌اند.
مسعود پزشکیان، با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای پیروز یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران شد.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت که سعید جلیلی دیگر نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار ۱۷۹ رأی کسب کرد.
میزان مشارکت در انتخابات 49 و 8 درصد می باشد. در این دور از انتخابات، 61 میلیون و 452 هزار و 321 نفر واجد شرایط رأی‌دادن در داخل و خارج کشور بودند.

مسعود پزشکیان کیست؟!
مسعود پزشکیان دارای مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی و تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین فوق تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران است.
این پزشک و سیاستمدار ایرانی در ۷ مهر ۱۳۳۳ از پدری آذربایجانی و مادری کُرد در مهاباد به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش مهاباد طی کرد و سپس به ارومیه رفت و در هنرستان کشاورزی ارومیه، دیپلم صنایع غذایی گرفت. پس از اخذ دیپلم، در سال ۱۳۵۲ جهت انجام خدمت سربازی به شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد و در همین دوره بود که به پزشکی علاقه پیدا کرد و در نتیجه در سال ۱۳۵۴ و پس از اتمام خدمت سربازی، دیپلم دوم خود را در رشته علوم تجربی اخذ کرد و در سال ۱۳۵۵ در رشتهٔ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شد.
پزشکیان مدرک فوق تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران دارد لذا در کابینه دوم سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت ایران پس از اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بر عهده داشت.
مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور شد

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    استقبال از افتخارآفرینان اصفهانی در المپیک و پارالمپیک +تصاویر

    مراسم وداع با پیکر مرحوم محمد برزمهری در اصفهان+تصاویر

    ایران یک – قرقیزستان 0 / پیروزی شاگردان قلعه نویی در یک بازی ضعیف+تصاویر

    قهرمانی مازندران در لیگ برتر هندبال ساحلی

    پیگیری مرحله نهایی لیگ برتر هندبال ساحلی در اصفهان+تصاویر

    پایگاه خبری ذره‌بین ورزش در گروه C قرار گرفت