» » گرجستان 2 – پرتغال 0 / بزرگترین شگفتی جام برای گرجستان

فوتبال یورو ۲۰۲۴؛

گرجستان 2 – پرتغال 0 / بزرگترین شگفتی جام برای گرجستان

0
268
کد خبر: 2021
به گزارش پایگاه خبری ذره‌بین ورزش، در آخرین دور از بازی‌های آخرین گروه یورو ۲۰۲۴، امشب چهارشنبه ششم تیرماه 1403 از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران، دو بازی برگزار شد که در پایان تیم ملی پرتغال برابر گرجستان تن به شکست 2 بر صفر داد و تیم‌ ملی ترکیه با نتیجه 2 بر یک جمهوری چک را از پیش روی برداشت.
در ورزشگاه شالکه آره‌نای شهر گلزن‌کرشن تیم ملی پرتغال که پیش از این صعودش را به‌عنوان تیم اول جدول گروه F تثبیت کرده بود به مصاف گرجستان قعرنشین رفت. با وجود تملک توپ بیشتر پرتغالی و موقعیت‌های خطرناک‌تر آنها برای گلزنی این گرجستانی‌ها بودند که به لطف اشتباه فردی شاگردان روبرتو مارتینس برای لو دادن توپ در میانه میدان، توسط ستاره نام‌آشنا خود، خویچا کوارتسخلیا در دقیقه دوم به گل رسیدند و حریف پرستاره‌شان را غافلگیر کردند.
در نیمه دوم و در شرایطی که شاگردان روبرتو مارتینز به دنبال گل تساوی بودند اشتباه مدافعان این تیم باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. گئورگ میکائوتادزه پشت این توپ ایستاد و در دقیقه ۵۷ دومین گل گرجستان را به ثمر رساند تا یکی از عجیب‌ترین نتایج جام ملت‌های اروپا تا این لحظه رقم بخورد.
 گرجستان 2 – پرتغال 0 / بزرگترین شگفتی جام برای گرجستان
در ورزشگاه فولکس‌پارک شهر هامبورگ نیز مصاف تیم‌های ملی جمهوری چک و ترکیه را شاهد بودیم، در فاصله ۹ دقیقه، آنتونین باراک ۲ بار از داور بازی کارت زرد دریافت کرد تا چک در دقیقه ۲۰، یک بازیکن خود را از دست بدهد. این بازی در نیمه نخست بدون گل به پایان رسید تا دو تیم شانس خود را در ۴۵ دقیقه دوم امتحان کنند.
در نیمه دوم و در دقیقه ۵۱، هاکان چالهان اوغلو ترکیه را به گل رساند اما در ادامه و در دقیقه ۶۶ توماس سوچک کار را به تساوی کشاند.
در شرایطی که بازی در وقت‌های اضافه دنبال می‌شد جنک توسون در چهارمین دقیقه وقت‌های اضافه گل دوم ترکیه را به ثمر رساند تا خیال هواداران این تیم از بابت صعود راحت شود. با دمیده شدن سوت پایان بازی درگیری کوچکی میان بازیکنان دو تیم ایجاد شد که داور با کارت زرد و قرمز آنها را جریمه کند.
با این نتایج پرتغال و ترکیه با 6 امتیاز به عنوان تیم‌های اول و دوم صعود کردند و گرجستان با 4 امتیاز به عنوان بهترین تیم سوم راهی مرحله بعدی شد.
 گرجستان 2 – پرتغال 0 / بزرگترین شگفتی جام برای گرجستان

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    استقبال از افتخارآفرینان اصفهانی در المپیک و پارالمپیک +تصاویر

    مراسم وداع با پیکر مرحوم محمد برزمهری در اصفهان+تصاویر

    ایران یک – قرقیزستان 0 / پیروزی شاگردان قلعه نویی در یک بازی ضعیف+تصاویر

    قهرمانی مازندران در لیگ برتر هندبال ساحلی

    پیگیری مرحله نهایی لیگ برتر هندبال ساحلی در اصفهان+تصاویر

    پایگاه خبری ذره‌بین ورزش در گروه C قرار گرفت