» » بررسی مرحله یک هشتم نهایی توسط ذره‌بین ورزش

همگام با جام ملت‌های فوتبال آسیا؛

بررسی مرحله یک هشتم نهایی توسط ذره‌بین ورزش

0
380
کد خبر: 1716
به گزارش پایگاه خبری ذره‌بین ورزش، مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های فوتبال آسیا روز یکشنبه هشتم بهمن‌ماه آغاز و روز چهارشنبه یازدهم بهمن ماه 1402 با برگزاری 8 دیدار حساس به پایان می‌رسد.
پایگاه خبری ذره‌بین ورزش این 8 بازی را مورد بررسی قرار می‌دهد:
یکشنبه هشتم بهمن‌ماه ساعت 15 ورزشگاه جاسم بن حمد:
استرالیا - اندونزی
استرالیا در مرحله گروهی گروهB نمایش قابل توجهی نداشت، این تیم با 2 گل هند قعرنشین را شکست داد و یک پیروزی خفیف یک بر صفر مقابل سوریه به دست آورد و مقابل ازبکستان تن به تساوی یک بر یک داد، کانگوروهای طلایی با کسب 7 امتیاز و صدرنشینی به استقبال اندونزی تیم سوم گروه D آمده است. اندونزی در مرحله گروهی به لطف پیروزی یک بر صفر مقابل ویتنام پای به این مرحله گذاشته و مقابل تیم‌های عراق و ژاپن تن به شکست 3 بر یک داده است، پیش بینی می‌شود استرالیا برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی کار سختی پیش‌رو ندارد و به این بازی به عنوان دیدار تدارکاتی نگاه می‌کند تا خود را برای بازی برنده دیدار عربستان و کره جنوبی آماده نماید.
 بررسی مرحله یک هشتم نهایی توسط ذره‌بین ورزش
یکشنبه هشتم بهمن‌ماه ساعت 19:30 ورزشگاه احمد بن علی الریان:
تاجیکستان – امارات
هر دو تیم دوم گروهای A و C شدند، قبل از آغاز جام کسی فکر نمی‌کرد تاجیکستان با وجود تیم‌های لبنان و چین از گروه A صعود کند، ولی این تیم مقابل چین به تساوی بدون گل رسید و در برابر لبنان در دقایق پایانی کامبک زد و با پیروزی 2 بر یک حکم صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی را امضاء کرد و در کمال ناباوری چین و لبنان حتی به عنوان تیم سوم نتوانستند خود را به جمع 16 تیم پایانی برسانند. امارات هم تیم همیشگی نبود، این تیم 4 امتیاز فقط کسب کرد، امارات تیم هنگ کنگ را 3 بر یک شکست داد و مقابل فلسطین تن به تساوی یک بر یک داد، اماراتی‌ها در بازی آخر در برابر یوزهای ایرانی 2 بر یک مغلوب شدند.
پیش بینی می‌شود که تاجیکستان مقابل امارات چشم به ضد حملات دارد، هرچند این تفکر امارات را راهی یک مرحله یک چهارم نهایی خواهد کرد. برنده دیدار تاجیکستان و امارات به مصاف برنده عراق و اردن خواهد رفت.
 بررسی مرحله یک هشتم نهایی توسط ذره‌بین ورزش
دوشنبه نهم بهمن‌ماه ساعت 15 ورزشگاه خلیفه:
عراق – اردن
عراق با پیروزی مقابل ژاپن همه معادلات گروه D و حتی جام را به هم ریخت، همه کارشناسان اعتقاد داشتند که ژاپن صدرنشین این گروه می شود، اما اینگونه نشد و عراق با کسب 3 پیروزی مسیر راحتی را برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی انتخاب کرد. اردن هر چند در گروه E با تساوی 2 بر 2 کره جنوبی را متوقف کرد، اما پیش بینی می‌شود که در مرحله یک هشتم نهایی نتواند عرض اندامی مقابل عراقی‌ها داشته باشد، عراق در صورت پیروزی به مصاف برنده دیدار تاجیکستان و امارات خواهد رفت.
 بررسی مرحله یک هشتم نهایی توسط ذره‌بین ورزش
دوشنبه نهم بهمن‌ماه ساعت 19:30 ورزشگاه البیت:
قطر – فلسطین
تیم میزبان با اقتدار و کسب 9 امتیاز پای به این مرحله گذاشته هرچند تیم‌های چین، لبنان و حتی تاجیکستان نمایش چندان جذابی را ارائه ندادند، عنابی های آسیا مدافع عنوان قهرمان هستند و در تلاش هستند این مهم تکرار شود هرچند راه سختی پیش‌روی شاگردان تینتین مارتینز است.
فلسطین در گروه ایران دست به کار بزرگی زد و در بازی آخر خود 3 گل به هنگ کنگ زد و توانست به عنوان تیم سوم حریف قطر میزبان شود. اگر ایران دقایق پایانی از امارات گل دریافت نمی کرد، فلسطین به عنوان تیم دوم گروه C حریف تاجیکستان می‌شد، اما سرنوشت چیز دیگری شد و اکنون فلسطین دوست داشتنی کار بسیار سختی مقابل میزبان دارد و این تیم باید دست به شگفتی بزند. پیروز این دیدار در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده ازبکستان و تایلند می‌رود.
 بررسی مرحله یک هشتم نهایی توسط ذره‌بین ورزش
سه‌شنبه دهم بهمن‌ماه ساعت 15 ورزشگاه الجنوب:
ازبکستان – تایلند
مصاف تیم‌های دوم گروه‌های B وF است، هر دو تیم در این جام شکست نخورده‌اند و با یک پیروزی و 2 تساوی به این مرحله صعود کردند، صعود تایلند مردم این کشور را بسیار خوشحال کرد و اگر هم نتیجه را به ازبکستان واگذار کنند مورد سرزنش قرار نخواهند گرفت، هرچند نباید تصور کنیم که شاگردان ماساتادا ایشی مقابل ازبک‌ها از پیش باخته هستند.
از طرفی شاگردان سرچکو کاتانتس رقابت با تایلند را بهترین فرصت برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی می‌دانند تا به مصاف تیم برنده بازی قطر و فلسطین بروند.
 بررسی مرحله یک هشتم نهایی توسط ذره‌بین ورزش
سه‌شنبه دهم بهمن‌ماه ساعت 19:30 ورزشگاه اجوکیشن سیتی:
عربستان – کره‌جنوبی
بدون شک یکی از دیدارهای جذاب و مهم مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های فوتبال آسیا مصاف عربستان و کره‌جنوبی است، عربستان جام را با حواشی مختلف آغاز کرد و روبرتو مانچینی سرمربی این تیم، روی چند بازیکن مطرح خط قرمز کشید و همگان فکر می‌کردند عربستان در مرحله گروهی با مشکل روبرو شود، اما تیم مانچینی با 7 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه F به این مرحله رسید و اکنون یک فینال را باید با کره‌ایی برگزار کند که مقابل اردن و مالزی به طور عجیب تن به تساوی داد و خیلی از کارشناسان معتقدند که این نتایج عمدی از سوی شاگردان یورگن کلینزمان رقم خورد. چراکه اگر این تیم صدرنشین گروه E می‌شد باید به مصاف ژاپن می‌رفت ولی کره‌جنوبی بازی با عربستان را انتخاب کرد و اگر بازنده شود، مردم و رسانه‌های کره به هیچ وجه کلینزمان را نخواهند بخشید. برنده عربستان و کره‌جنوبی به مصاف پیروز دیدار استرالیا و اندونزی خواهد رفت.
 بررسی مرحله یک هشتم نهایی توسط ذره‌بین ورزش
چهار‌شنبه یازدهم بهمن‌ماه ساعت 15 ورزشگاه الثمامه:
ژاپن – بحرین
سامورایی‌ها در گروه D تنها به عراق باختند و مقابل تیم‌های ویتنام و اندونزی پیروز شدند، هرچند در 3 بازی مرحله گروهی 5 گل دریافت کردند و نشان از ضعف دفاعی این تیم است. بحرین در عین ناباوری صدرنشین گروه E شد آن‌هم با تفاضل صفر و با امتیاز 6 . شاگردان خوان آنتونیو پیتزی تنها 3 گل دریافت کردند و این می‌تواند مانع از گلزنی آسان ژاپن شود.
هاجیمه موریاسو سرمربی آبی‌پوشان آسیا با شکست مقابل عراق تلنگر سختی خورد و عراقی‌ها به این سرمربی فهماندند که هر بازی را نباید آسان پنداشت و درس مهمی را به سامورایی‌ها دادند، ژاپن اگر پیروز شود به مصاف برنده ایران و سوریه خواهد رفت هرچند بحرین تیم دست و پا بسته‌ای نخواهد بود، اگر این بازی به وقت اضافه کشیده شد تعجب نکنید.
 بررسی مرحله یک هشتم نهایی توسط ذره‌بین ورزش
چهار‌شنبه یازدهم بهمن‌ماه ساعت 19:30 ورزشگاه عبدالله بن خلیفه:
ایران – سوریه
یوزهای ایرانی با اقتدار و کسب همه امتیازات از گروه C صعود کردند، شاگردان امیر قلعه نویی 7 گل به ثمر رساندند و تنها 2 گل دریافت نمودند، سوری‌ها تنها یک گل آنهم به هند زدند و جالب اینکه تنها یک گل آنهم از استرالیا دریافت کردند.
اگر روز خوب مدافعان ایران باشد، عمر خربین و دیگر بازیکنان سوریه را در محوطه جریمه تیم‎مان نخواهیم دید.
تیم ملی ایران باید در ابتدا مانع گلزنی حریف شود، پس از آن با تمرکز و تاکتیک مناسب به دنبال هشتمین گل خود در این جام باشد، تیم کشورمان در خط هافبک و حمله بسیار قدرتمند نشان داده و این امر ترس و دلهره‌ای را به جان رقیبان و به ویژه شاگردان هکتور کوپر انداخته است. در مرحله گروهی مهدی قایدی عالی ظاهر و خوشبختانه مهدی طارمی هم مقابل امارات پایش به گلزنی باز شده و امیدواریم این دو بازیکن به همراه دیگر بازیکنان ایران تا کسب قهرمانی جام همچنان بدرخشند.
تحلیل: پژمان سلطانی

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

گزارش تصویری

عناوین بیشتر

    افتتاح نمایشگاه خودروها و موتور سیکلت‌های کلاسیک در اصفهان+تصاویر

    تجلیل از قایقرانان افتخارآفرین اصفهانی در آسیا + تصاویر

    برگزاری آئین تجلیل از 110 مربی، داور و قهرمان هیات اسکیت استان اصفهان +تصاویر

    سپاهان 3-شمس‌آذر قزوین 0/طلایی‌پوشان بعد از هفته‌ها طعم پیروزی را چشیدند+تصاویر

    تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد حسن استکی پیشکسوت فوتبال اصفهان

    برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و برگزیدگان ورزشی استان اصفهان+تصاویر